~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Nostalgi

Av Gerty - 20 september 2010 15:50

Idag skall jag vara riktigt nostalgisk, vi skall ju få ett barnbarn till i nov, det nionde i ordningen, så igår var vi och lämnade några påsar som den lille skall ha, lite stickat och lite annat smått, det som jag tycker är riktigt roligt är att Carolina vill ha det jag sparat sedan hon och syskonen var små.

Det här överkastet virkade jag till Carolina när hon låg i spjälsängen.

 

Den här åkpåsen köpte vi till henne, två av våra barnbarn har också legat i den.  

Den här filten virkade min mamma, när jag skulle bli mamma för första gången, det är 42år sedan, alla våra barn har haft den och en del av barnbarnen, nu skall den åter få värma en liten bebis, det trodde nog inte min mamma när hon satt ock virkade att den skulle vara i bruk i så många år.  


Det här babystället stickade jag när jag väntade Carolina, så det är 33år men skall

nu användas igen, det käns bra. Ja nu när jag tittat på dessa små plagg är det många härliga minnen som passerat revy. 

 
 
lillis

lillis

20 september 2010 17:47

Förstår att du har många fina minnen till dom små söta sakerna
Ha en bra kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

21 september 2010 08:45

Så roligt att dessa stickade pinaler åter kommer till användning, hur många spar på sådant i dag. Själv så har jag inget kvar från att barnen var små, trist skall hon veta.
Ha en bra dag, hoppas solen lyser på dig.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

21 september 2010 12:06

Det är välvårdade saker från förr som du visar. Jätte fint. Inget från barnens småbarnsålder har jag kvar för det är utlånat eller skänkt. Vi har flyttat mycket och då försvinner en hel del. Men det du visar är fantastiskt fint och minner om dåtid men vårdat så det ser ut som nutid.
Ha en bra dag vännen !!!
Stor kram från mej !!!

 
agge

agge

21 september 2010 13:16

Vad härligt att babykläderna mm går i arv. Förstår om du blir nostalgisk av att se dessa igen. 9.de barnbarn..ojojoj.....Inte dåligt.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Cina

Cina

21 september 2010 18:59

Ojojoj jagvet ej vad ja skall skriva för jag får tårar i ögonen av att se detta....SÅÅÅÅ UNDERBART!
Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards