~ Gerty's blandade praliner ~

Alla inlägg under mars 2011

Av Gerty - 30 mars 2011 13:03

 

När jag var 18år så läste jag en annons i dagstidningen, att barnflicka sökes, det lät spännande så jag svarade på annonsen, och vi bestämde att jag skulle åka dit så vi fick träffas. Matz den största av pojkarna var 3,5år en jätte fin kille, Rickard var 8 mån, som låg där i sin vagn med ett brett lende och sina vita lockar, han var bara så söt, då sa jag till mig själv att om jag någon gång får en pojk skall han heta Rickard, och det fick jag. Jag fick jobbet, det är dessa två pojkar som är på bilden som jag skulle passa. Jag tog hand om dom här ljuvliga pojkarna i 1,5 år på heltid, det var en underbar tid jag trivdes så gott hos dom. Det är så många roliga och fina minnen från den tiden, vi bodde grannen med en familj som hade 4barn, ibland så passade jag dom barnen också, en dag när jag hade alla barnen skulle jag gå ut och gå, jag hade 2 barn i vagnen 2 som gick bredvid och 2 som kom efter, då mötte jag en äldre man på cykel han stannade till och tittade på mig och skakade på huvudet, så sa han så ung och så fördärvad så cyklade han vidare. Tiden gick och pojkarna blev större, och jag började skolan, men vi höll kontakten och träffades, pojkarna blev vuxna och skaffade egna familjer, men så slog SORGEN till Rickard omkom i en olycka bara 31år, och efterlämnade 2 fina flickor, ja livet  kan var hårt många gånger, jag är så glad att jag fått lära känna denna goa familj. Vid ett tillfälle kom Britta och hälsade på oss med sina barnbarn, och vi hade 3 av våra barnbarn här, vi satt i vårat kök och åt middag, det blev mycke prat och skratt, och inte trodde vi väl när vi träffades första gången att vi skulle sitta så många år efter  med vår barnbarn. Det är 47år sedan jag svarade på denna annonsen, lilla Matz har hunnit att bli 50 år, Rickard skull ha blivit 48år om han hade varit kvar hos oss. Ja tiden går jag var 18 år Britta 28 år när vi träffades, i år blir jag 65år och Britta 75år, och vi har fortfarande kontakt efter alla dessa år är det inte fantastiskt

Av Gerty - 28 mars 2011 14:25

    Hej det är jag som är Röde Rudolf, det är synd om lilla mej ju nu, jag har blivit biten i benet, jag skall berätta. Härom dagen kom det en sådan där stor grårandig sak, ni vet dom som tror att det är jul hela året, ja ja ni vet kulor i grenen. Han skulle väl kolla om vi hade några damer som han kunde förlusta sig med i sänghalmen, med det hade vi inte. Så då fick han syn på lilla kullösa mig, trodde väl att jag var en dam, men när så inte var fallet blev han så arg att han bet mig i benet. Så nu hoppas jag att han inte kommer tillbaka. För när husse hörde hur jag skrek så jagade husse det där kulmonstret med sopkvasten, för jag är husses lilla pissemisse jag. Det gjorde så ont, och jag blev så rädd att jag sprang och gömde mig, vågade inte gå hem, fast jag hörde när både matte och husse ropade. Men dagen efter smög jag mig hem, benet var uppsvullet och gjorde ont när jag trampade på det, och ett stort sår var det också. Men matte tvättade och grejade med såret, det gjorde väldigt ont, så jag fräste lite på henne, fastän jag visste att hon bara hjälpte mig. Men när hon var färdig klappade hon mig och sa att jag var duktig, så fick jag lite godis som matte har i burken

Av Gerty - 27 mars 2011 16:32

Idag har vi snöstorm, så Kung Bore har väl bestämt sig för att inte flytta än

 Så nu är det åter vitt på marken

   

Av Gerty - 23 mars 2011 17:17

Här händer det inte så mycke just nu, men jag tror att våren är på väg, det har varit fina dagar fast kallt i vinden. Mina novemberkaktusar står i full blomm, dom blommade i dec, så jag trodde ju inte dom skulle blomma nu, men fina ar dom.

   

Av Gerty - 18 mars 2011 14:26

Idag GRATTAR vi våran Doris som fyller 10år

Och i eftermiddag kommer Prinsen med mamma och moster, dom skall stanna hela helgen.  

Av Gerty - 16 mars 2011 16:42

    

Detta var värdens bästa berner, undrar ni varför, jo hon var ju min. Detta är Prilyckans Mysiga Judith, som för länge sedan är borta, och som springer på dom gröna ängarna, med mina andra fyrfota vänner. Den här Judith stod för varje bokstav i sitt namn, hon var bara så mysig, det var en stor tik vägde 56kg när hon var i sina glans dagar, tjock nej hon var kraftig som en hane. Hon fick en kull med 4 valpar, hon hade ju sina fel och brister hon som alla andra, hon var lite trång i bakstället, och hade väl behövt ett kraftigare huvud. Men här kan man prata om inre skönhet, hon var så snäll och så stabil så det var en fröjd att äga denna hund, men så var hon också ett busfrö mellan varven. Jag kallade henne ibland för en skithund, för var det något som var äckligt så tyckte hon att det var hennes så det kan man äta upp. Så för det mästa när hon skulle gå in så kom hon så fint ända till grinden då vädrade hon och vände om, ligger det inte en s--t där, då stängde hon av höraparaten och stack iväg, jag gapade och stampade i marken och var arg, då kom hon tillbaka och viftade på svansen och blängde under lugg. Så tittade hon på mig och hela hennes kroppspråk sa, visst älskar du mig, visst är jag din bästa hund, hon visste redan svaret, och jag visste att hon tänkte det var bra det, för jag tänker äta s--t i morgon igen, ja det var min Mysiga Judith som jag saknar så mycke, jag kan fortfarande höra hennes steg, fast det är så länge sedan

Av Gerty - 13 mars 2011 10:34

Idag grattar vi våran Krösamaja och hennes syskon som fyller 2år       

Tänk att detta lilla pusfrö blivit så stor.

Av Gerty - 8 mars 2011 14:31

  

Detta är Prilyckans Akilles "Akilles" och Dogwoods Benson "Bertil", dessa hundar passade jag mycke, golden hade vi ju fött upp, och bernen kom från min vännina, två jätte goda hundar. Deras matte var ensam på den tiden det var därför vi hjälpte henne med hundarna. En tid jobbade hon på ett stort bageri på natten då fick hundarna sova hos oss, så dom inte behövde vara ensamma, när matte kom och hämtade dom tidigt på morgonen, hade hon nybakat bröd med sig som hon plaserade på hatthyllan, det tyckte våra bar var toppen. Jag måste bara berätta när, Akilles och Bertils matte skulle börja studera, så det var ju till att rasta och mata vovvarna innan hon skulle iväg, så var det ju namnet Bertil var väl inte så vanligt på en hund, men hon som alla tjejer så snackade hon på om sitt liv, det blev ju en del snack om Bertil, ibland tittade dom andra på henne, och tyckte att den där Bertil hade konstiga vanor.Så hände det en dag när hon skulle rasta hundarna så hände ett missöde, där låg en hög med skit och Bertil kände väl för att dofta gott, så då kan ni förstå vad han gjorde, just det han rullade sig i denna skithög, och då var det ju bara hem och tvätta hunden, och missa bussen. När hon väl kom sig iväg, rusade in på lektionen och bad om ursäkt, att hon kom försent, för den j---a Bertil rullade sig i skit, det blev tyst, så var det en som sa, vem f-n är denna Bertil ??? med dessa konstiga vanor. Då tittade S----n på dom, min hund så klart !!!!! då blev det ett gapskratt vi trodde det var din sambo, och undrade vad det var för en knäppgök du polade med. Det var ett gammallt minne som poppade upp, så många galna minnen som förknippas med vår fyrfota vänner 

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Skapa flashcards