~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Bibelskola

Av Gerty - 19 januari 2009 13:22

I dag har jag suttit och funderat på gamla minnen, då kom jag att tänka på när vi skulle gå i bibelskola. Jag är inte komfimerad, mina föräldrar var frireligiösa så vi fick gå i bibelskola istället, och det gick vi på lördagar, och läxa hade vi ju också, men det vet man ju hur det var med det, sista dagen eller ett par timmar innan vi skulle dit läste vi. Vi hade ju så mycke annat i huvudet i den åldern. Det hade ju blivit modernt med turperat hår, ju högre desto bättre, vi hade läst någon stans att man kunde ha en fralla under uppsättningen, men det tyckte vi var äckligt, men nylonstrumpa skulle också funka. På lördag tog jag min bibel och gick till min kompis vi skulle ha sällskap till skolan, men vi hade mycke att stå i innan vi kom i väg vi skulle ju fixa håret med en strumpa, och så skulle vi läsa läxan, men håret kom ju i första hand när det var färdigt intog vi vars en säng, vi fick ligga på magen så vi inte förstörde frisyren. Så hör det till saken att på radion gick ju 10 i topp det kunde vi ju inte missa, så med bibel framför oss och radion på högsta volym och stampa takten i väggen, så det kan väl säga var blandad konfekt. Kompisens pappa kom upp och öppnade dörren han undrade vad vi höll på med, så sa han, min gud här är nått. Men vi tyckte att vi gick ju från det onda till det goda så det var väl okej. PS Märit om du läser detta kommer du ihåg det var på erat loft DS

                                                  
                                                  
                                                  
  

 
 
Ingen bild

märit sandberg

19 januari 2009 15:25

hej.Gerty.Jag får säga gode gud vad vi hade roligt ,jag tänker på min snälla pappa han skrattade säkert när han stängde dörren.En annan gång får du berätta när din mamma hörde när jag sjung på japanska,ja vi har många roliga minnen.kram

 
lillis

lillis

19 januari 2009 17:11

Det där med nylonstrumpa har jag testat och gud vad jag tyckte man var snygg.Kul med minnen från förr
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

19 januari 2009 17:34

Tack för dagens inlägg :))Fick mig ett gott skratt, tur att ni inte tog formfranskan..man hörde ju vissa historier om det!!:))
Goa minnen, javisst hittade man på en del!!
Kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

19 januari 2009 18:30

Jahaa då, visst kommer jag också ihåg dessa frallor eller nylonstrumpor. Nu hade jag själv kort hår men en väninna till mig hade lagt en fralla i håret. Hon tyckte det satt så stadigt och bra så den där frallan mögladae. Oj, vad vi skrattade åt det. ja, kanske inte hon men vi andra.

Hur gick det med bibelskolan sen då??? Fortsätt gärna den mysiga berättelsen i morgon. Gud vad man minns och ser att det var lika på alla håll i Sverige på den tiden. 10 i topp vill man ju inte missa heller.
Ha det gott och nu har du roat mig en stund igen.
Kram på dig

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

19 januari 2009 22:45

Hahahahaha ja jag provade med fralla....min kompis Else-Marie och jag.....ja tänk så det var då. Men kul var det och kul att blicka tillbaks!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

19 januari 2009 23:27

Känner väl igen tupperat hår med en brödskalk eller strumpa under :-) vilka tider det var och vilka minnen man bär med sig genom livet. En rolig berättelse. Och frågan var......... "Elvis eller Tommy", enkelt att välja !
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

20 januari 2009 21:44

Jag har aldrig provat med att sätta upp håret med en strumpa eller fralla. Det fick bli en eller två flätor för min del, stallet och hästarna tog min fritid i anspråk. Men mina systrar höll på med håruppsättningar i princip hela dagarna.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards