~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Stickning

Av Gerty - 15 maj 2008 21:09

I går blev det inte mycke tid vid datorn, fick inte tid att blogga runt. För jag hittade ett så sött mönster på en bebisoverall, hadde ett melerat garn i pastell färger. Så det va fram med stickepåsen, på med Alfs nya cd så försvann bara tiden.Idag har jag tvättat och strykigt har lite kvar tills imorgon, tycker det är rätt kul att stryka,för att inte prata om att lägga in det i skåpet, jag har skåp mani allt måste ligga snyggt och prydligt annars måste jag städa, kläderna skall ligga så att jag kan ta fram dom i mörker, knäppt va men alla har vi våra käpphästar, detta är min.

 
 
"Bettan"

"Bettan"

15 maj 2008 22:37

ha ha ha jasså du gillar å stryka. Å jag å Ruth tycker att det är det värsta som finns :).
Mor min hon hade också samma modell. Älskade att styrka å feja. Snyggt å rent skulle allt vara. Där har jag väl ärvt en del av henne.

Älskar att ha det snyggt å prydligt. Men ett rent he...te att hålla ordning var dag. Å detta kan få mig att må pyton när jag vill ha allt på sin plats.

Hoppas att vi får se en bild på det nya lilla sticknings projektet.
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 maj 2008 23:19

Ja då vet jag, ringer och lisar dig nästa gång det är strykdax. Vart hittar du alla gulliga mönster, är det på nätet, det är så gulligt allt du stickar ?? Har börjat plocka fram allt för en valpning, hmmm det skall ju inte bli fören på tisdag, men hon bäddar och tempen är på 37,3*. Hon fick 3 dagar för tidligt förra gången. Tror inte det blir i natt men skall sova här nere, och Arne kommer tidligt till morgonen !
~God natt~

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ruth

16 maj 2008 03:41

Nu en röd (ruby)pojke...

 
Marianne

Marianne

18 maj 2008 11:03

Oj vad olika vi är. Jag gillar inte att stryka och ordning, det är det bara på mina hyllor. Resten av familjen får leva i sin egen röra numer.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards