~ Gerty's blandade praliner ~

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Djur

Av Gerty - 20 juli 2009 09:57

 I dag är jag riktigt förbannad hörde på radion i går, dom pratade om djur och då gällde det köldpaddor som folk släpper ut när dom inte vill ha dom längre. Vi vet ju att det fins så mycke katter som far illa på hösten när ägarna åker hem till stan, då är dom inte söta längre, för då stängs dörren och dom får klara sig själva. Semester tider är ju också ett problem, var skall vi göra av djuret, är det ett djur av mindre art och inte har så hög status då är det inte så noga, vi sätter ut lite mat dom klarar sig säkert. Det fins ju djurpensjonat men det kostar ju pengar så det kan bli dyrt. Resan var ju så dyr, men skall dom betala för djuret också vilken katastrof, det kan ju bli att dom får köpa två drinkar mindre på denna flotta skryt resan, och det stackars djuret som sitter där ute någonstans och undrar vad som hänt med däras liv. Mäniskan är en förunderlig typ, slänga bort pengar på all möjlig skit och status det går bra, men ta ett par hundralappar och  åka  och låta det djur ni en gång tog till er få en värdig död men den tanken  infinner sig inte.  Men det gör väl ett alldeles för stort hål i plånboken, Ja det är inte utan att man skäms att vara mäniska, men som tur är så är vi många som behandlar djuren för vad dom är, och vi vet vilken stor lycka det är att få vara djurägare

 
 
agge

agge

20 juli 2009 11:23

Håller med föregående talare. Jag orkar aldrig läsa om eländet för då mår jag så jäkla dåligt. Det finns så mycket hemskheter så jag orkar inte veta, då orkar man ju inte leva....Usch..
kram på dig

http://jacastas.blogspot.com

 
lillis

lillis

20 juli 2009 11:35

Håller med dig i allt du skriver,jag förstår inte vad för man skaffar djur när man inte tar hand om dom.
Ha det gott
Kramen

http://danslillis

 
Ruth

Ruth

20 juli 2009 22:01

Mitt hjärta blöder när jag hör och läser sådant här. Nu börjas det igen i samband med semestrar. Dryga böter skulle föga hjälpa eftersom man inte kommer åt dom jäklarna.
Vi är sanna djurvänner vi !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

20 juli 2009 22:14

Inget gör mig så förbannad som detta du skriver om. Hur fasen kan dom det fattar jag inte. Djuren är ju våran "barn" fasen om jag skulle komma på någon som gjorde något sånt här då jäklar skulle jag sätta åt dom....*GRRRRRRR*

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

21 juli 2009 11:33

Ja fy skäms på människan! Sköldpaddor rymmer ofta, vi tog vara på en i Skåne som kom krypandes på vägen. Ingen i grannskapet kände till den så vi tog hem den. Vi ville inte ha någon extra padda så vi gav bort den till en sam har exotiska djur. Han släppte ut den och vips...så var den försvunnen igen;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

23 juli 2009 23:41

Jag kan inte annat än hålla med dig i ditt inlägg.
Vi bor avsides och sist på en liten grusväg. Och det är mer än en natt man vaknat av bildörrar som öppnas och stängs. Sedan sticker de iväg så gruset sprutar. Kvar finns då deras tidigare leksak alldeles ensam och övergiven. Oftast en katt, men även kaniner, chinchillor, höns mm har kastats ut på vår gårdsplan. Om de hade lämnat in sitt djur för omplacering så hade de sparat sina bensinpengar och förmodligen även haft ett gott samvete.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerty - 15 augusti 2014 13:04


Igår tog jag bort Doris bädd, det är ju snart 6mån sedan hon lämnade oss, men bädden har stått kvar, jag viste ju att hon inte kom tillbaka, men för mig är det ett sett att ha en bit kvar,Doris hade två bäddar den stora sängen den ligger ju alla i, s...

Av Gerty - 7 augusti 2014 22:52

Snacka om ögongodis, Krösa Majas barnbarn, fins på Lackarebäckens Kennel.                       ...

Av Gerty - 29 juli 2014 17:33

Nu har KrösaMaja varit på date,Bamse heter han(Nallemajas Ädvard Munch) visst är dom söta, så nu väntar vi på att det skall bli smått, så vi ser fram imot den 29/9, nu håller vi tummarna.       ...

Av Gerty - 13 april 2014 16:06


Kan man annat än smälta, när mantittar på denna fina kille.   ...

Av Gerty - 13 mars 2014 13:56

Titta så fina bilder jag fick i dag på min födelsedag, detta är mina söta barnbarn, lika farmmor kan jag tro.             ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

Vad intresserar dig mest av TV-programmen ?
 Dokumentärer
 Reseskildringar
 Däckare
 Kärleksfilmer
 Dokusåpor
 Buskis
 Debatter
 Tävlingar
 Sport
 Nyheter

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Vädret hos Gerty & Janne

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards